The daily Post

מחדשים לכם – דצמבר 19

אינסטגרם משדרגים לכם ת'סטורי

.אינסטגרם בודקים אופציות לתבניות מותאמות אישית לימי הולדת ואירועים בחיי היום יום
למשל, כשמוסיפים את שם המשתמש של החבר אותו תרצו לתייג (@) בתוך השדה כתיבה מופיעות מספר תמונות משותפות שלכם עם אותו בנאדם, אותם תוכלו לשתף. לייק

.פיצ’ר נוסף שנבחן הוא הוספת גיפים לסטורי מבלי להשתמש באפליקציית גיפי
בהחלקה לצד ימין תמצאו את כפתור הגיפ שיפתח שדה כתיבה בו תוכלו להקליד כל מילה העולה בראשכם ולמצוא המון גיפים מצחיקים שיצליחו להסביר לחברים שלכם בדיוק איך אתם מרגישים כרגע

ואחרון חביבון, אינסטגרם מריצים תבניות אינטראקטיביות בהן גולשים יוכלו להשתמש כדי להוסיף עוד קצת אדג’ לסטורי: אתגרים, ציטוט יומי, שאלות ועוד

?הכלי שישנה את עולם המשפיענים

ב- 2018 חשפה פייסבוק שהיא עובדת על כלי שיחבר בין מותגים/חברות לבין יוצרי תוכן במטרה
.לייצר שיתופי פעולה
“brand collabs manager”כמעט שנה אחרי ואינסטגרם היא הראשונה לבחון את ה-
הכלי מאפשר למותגים להיחשף לנתונים שאינם גלויים לציבור הרחב ובכך להחליט האם יוצר התוכן המסוים, מתאים להם: כמות לייקים לתכנים (נתון שהוסתר לכלל הגולשים לאחרונה), פילוח קהלים העוקבים אחריו, תחומי עניין וכו’
באמצעות הכלי החדש, יוכלו עסקים להעלות תוכן ממומן שיסומן כמודעה כאשר יקבלו אונליין נתונים ומדדי ביצועים
:לפרטים מלאים על הכלי החדש, כאן

אינסטגרם נלחמת בבריונות

במהלך השנה אינסטגרם החלו במהלך למיגור בריונות ברשת. המהלך כלל הודעות פופאפ שביקשו מגולשים לשים לב לתוכן שהם מעלים ולוודא שאינו מכיל מסרים פוגענים. המהלך הניב תוצאות חיוביות ומהיום, הודעה זהה תופיע לפני פרסום כל פוסט שכותרתו מעלה חשד לפוגענות

פייסבוק מציגה שלושה כלי דיווח חדשים

.דיווח בין חשבונות- יאפשר לראות מידע מכמה חשבונות מודעות במקום אחד
.מדדים מותאמים אישית- ניתן יהיה לבנות מטריקות בהתאמה אישית לנתונים שחשובים לנו לדעת. את המטריקות המותאמות אישית יהיה ניתן להפוך לתבנית קבועה ולהשתמש בהם על מס’ חשבונות
דיווח מסלול המרה- מסלולי ההמרה שהושקו מוקדם יותר השנה מקבלים עכשיו דו”ח משלהם אשר יציג את נקודות המפגש של הלקוח עם המותג עם מסר הקמפיין טרום ביצוע ההמרה ובכך לעזור למפרסמים לזהות את מסלולי ההמרה הנפוצים ביותר בקמפיינים שלהם

המלצה מאיתנו

ספיישל שיווק באינסטגרם – 3 פרקי פודקאסט על ההזדמנויות העסקיות באינסטגרם

.אודי אביטל, מנהל הקריאייטיב של פייסבוק ישראל משתף איך סטארטאפים מצליחים לנצל את הפלפטורמה .של אינסטגרם לטובת המטרות העסקיות שלהם

.גאי ראק, מי שמנהל את כל התעשיות הגדולות בפייסבוק ישראל מספר על המערכת החדשה לאיתור .משפיענים שפייסבוק משיקים בימים אלה

.עידו דותן, סמנכ״ל שוק מקומי ומותגים גלובליים בפייסבוק ישראל, נותן טיפים לשימוש יעיל במערכת הפרסום של אינסטגרם

מהלכי החודש

It Has To Stop

SAAQ קמפיין טלוויזיה, דיגיטל ושילוט עבור
שהיא כמו מקבילה בקנדה של הרלב”ד למניעת שימוש בנייד בזמן נהיגה
משהו בלופיות (מלשון לופ 🙂 ) ובמהירות ההולכת ומתגברת של הסצינה, מכניס את הצופה לחוויה כחלק מהסיטואציה באופן הרבה יותר משמעותי מפרסומות אחרות ורבות שראינו בנושא

Whassup Again

!סרטון נונסנס עם בית חכם
חבירה של אובר לבירה באד וויזר שאומרות לקהל שלהן מהי הדרך הנכונה ביותר להגיע לצפייה משותפת עם .החבר’ה בערב הסופרבול. עם בירה ובתחבורה שיתופית כמובן
!אהבנו מאוד

.מה כבר אפשר לעשות שלא עשו בוולונטיין? לצחוק

Adore Me מותג ההלבשה התחתונה
עם הדברים שנשים באמת רוצות לקבל לחג האהבה
השני, הבוט הפלרטטני של פיצה האט

Facebook Groups: Ready to Rock?

ולסיום, פרסומת מפתיעה של פייסבוק שמאז עדכון האלגוריתם הגדול שעשתה בשנתיים האחרונות מקדמת יותר ויותר את נכס הקבוצות שלה – מוציאה החוצה את התובנה בה קהילות פייסבוק הנשענות על מכנה משותף חזק, יוצאות מהמרחב הוירטואלי אל המרחב הפיזי, העולם האמיתי. גם לייק וגם לב

מהלכי החודש – דצמבר 19

Catch a Flight to Buenos Aires

נראה שטרנד האוגמנטד לא הולך לחלוף, להיפך, הוא רק משתכלל ואנחנו רואים אותו באפליקציות מקוריות, .בתוך אתרים וכמובן בתוך הסטורי שלנו באינסטגרם
נפתח את המהלכים שלנו עם קמפיין אוגמנטד של חברת התעופה אדלוייס שרצתה לעודד טיסות לארגנטינה .והזמינה את הגולשים “לתפוס טיסה לבוואנוס איירס”
מדובר באפליקציה ייעודית שהתממשקה עם זמני המראות ונחיתות אמיתיים ושתלה “מטוס” שטס לארגנטינה על גבי המציאות הנשקפת למשתמש בנייד
פתחתם את הנייד על רקע הסלון שלכם ובדיוק יצאה טיסה? בום הוא נכנס לתוך התמונה שלכם – תתפסו אותו
.ככל שתפסתם יותר, הגדלתם את הסיכויים לזכות בטיסה זוגית לארגנטינה
.חדשני, מאתגר, אהבנו

#Roladin Sufganimana

.אמרתם אוגמנטד? אמרתם סטורי? רגע תנו לנו להידחף לתור עם משהו משלנו
.אם עדיין לא שמעתם (לא יכול להיות!), אז בחנוכה הזה, כולם ניסו לתפוס סופגניות בסטורי
כחלק מערך החדשנות שתמיד מאפיין את הקמפיינים של רולדין בחנוכה, התלבשנו על טרנד הפילטרים באינסטגרם ובפייסבוק ולקחנו אותו לקצה כשייצרנו משחק אוגמנטד ריאליטי בו הגולש צריך לתפוס כמה שיותר סופגניות ולהתחמק מסביבונים רשעים
למעלה מ- 50,000 גולשים שיחקו בסופגנימאניה במהלך החג בשתי הפלטפורמות כאשר בימים האחרונים של החג, הוא קודם אורגנית לחלוטין ללא מדיה (הגיע לרשימת הפילטרים הטרנדים המוצעים למשתמשים בסטורי)

Burger King | Delay Your Way

לפעמים נראה כאילו מאחורי המותג הזה יושב נער בן 19 שזורק רעיונות במהלך היממה ויום אחרי – הם .משוגרים לאוויר העולם, אחרת אי אפשר להסביר את קצב הביצועים הקריאייטיביים האלה
בקמפיין המובייל האחרון של המותג, התלבשו ברגר קינג על אחד מהכאבים של עונת החגים בארה”ב – עיכובי הטיסות הפנימיות
?מה עשו
יצרו אפליקציה אליה מכניסים מס’ טיסה ובמידה והטיסה אכן התעכבה, המשתמש מקבל קופון למנת וופר למימוש בכל סניף ברחבי ארה”ב עד סוף עונת החגים
!איזה תענוג

AirBNB for dog lovers

קמפיין פרו בונו שעלה בהונגריה, בו מופיעים כלבים ושמותיהם בתמונות הראשיות, המזמינים גולשים להתארח בבתים שווים במיוחד במרכז בודפשט, במחיר מצחיק של 9 אירו ללילה. מה התמורה? אימוץ הכלב חסר הבית בתמונה
גם אם הסיכוי לאימוץ אמיתי קטן מאוד בדרך הזו, זו יופי של יוזמה להעלאת המודעות לכלבים הומלסים ברחבי המדינה

מחדשים לכם אוק 19

פיצ’ר דמוי אפליקציית הנוער TIK-TOK מגיע לאינסטגרם

אינסטגרם עשו את זה עם הסטוריז של סנאפצ’ט ועכשיו הם עושים את זה ל- טיק טוק

אם אתם לא מכירים את טיק טוק, יש מצב שאתם לא בני 15

מדובר באפליקציית המאפשרת לבני נוער ליצור סרטוני וידאו “ליפסינק” בליווי מוזיקה לבחירתם ולשתף את הקליפים עם העוקבים שלהם

ברגעים אלו, אינסטגרם עובדים על פיצ’ר שיקרא “קליפס” שיאפשר למשתמשים להקליט קטעי וידאו לסטורי, להוסיף מוזיקה ולהתאים את המהירות והטיימר של הסרטונים עצמם

?האם המלכה הבלתי מנוצחת תזכה שוב בכל הקופה או שהפעם, המעריצים יישארו נאמנים לאפליקציה שהפכה אותם לכוכבים ברגע

נפרדים מהלייק – גם בפייסבוק

רק לאחרונה הכריז צוקרברג על ניסוי של הסתרת הלייקים באינסטגרם ועכשיו, גם האחות הגדולה פייסבוק שוקלת צעד דומה

מטרת המהלך היא להפסיק את המרדף הסיזיפי אחרי לייקים ברשתות החברתיות המובילות בעולם ולהתמקד בתוכן עצמו

ככל הנראה – משתמשי פייסבוק עצמם עדיין יוכלו לראות כמה לייקים קיבלו, אבל המידע לא יהיה גלוי לחבריהם

אז האם הענקית הכחולה עומדת להיפרד מהסמל שהכי מזוהה איתה? כולנו במתח

 

פייסבוק מאפשרת לכל אחד ליצור פילטר אישי לאינסטגרם

הכלי של פייסבוק ליצירת מציאות רבודה

Spark AR

 מאפשר עכשיו לכל משתמש ליצור פילטרים מותאמים אישית ואפקטים נוספים לסטורי שלו עד לאחרונה, הפלטפורמה נפתחה רק ליוצרים מאושרים על ידי פייסבוק, אבל מעכשיו, כל אחד יכול להעשיר את הסטורי שלו ולבלות אפילו יותר זמן מול מסך

פייסבוק מקימה בית דין עצמאי לתוכן

לאור כל נושאי הרגולציה שמציפים את ענקיות הטכנולוגיה, פייסבוק החליטה להקים בית דין עצמאי לנושאי תוכן

מדובר בגוף עצמאי לחלוטין שיורכב מ- 40 נציגים מרקעים שונים, והחלטותיו יהיו סופיות

בית הדין לתוכן יהיה אחראי לבדיקת כל פנייה וערעור שיוגשו לו בנשאי תוכן בעייתי – אלימות, גזענות, פורנוגרפיה וכו

הגוף יחליט האם ראוי להסיר תכנים מסוימים וכן ישמש בית משפט לערעורים עבור אנשים וגופים הטוענים שהתוכן שלהם הוסר ללא סיבה מוצדקת

בית הדין לתוכן יתחיל לפעול לקראת נובמבר 2020

צעד מבורך? צעד מטריד? אתם תשפטו

 

גוגל מוסיפה אפשרות חדשה של קמפיין וידאו, כולל מודעות במסך הבית ביוטיוב

גוגל משיקה אופציות חדשות כדי לעזור ולנהל בצורה טובה יותר את הקמפיינים בווידאו ובכלל להגיע ללקוחות במיקומים בהם הם הכי פעילים

גוגל מוסיפה תוסף חדש לפרסומות “”TRUEVIEW בעמוד הבית של יוטיוב – הזדמנות לכל מפרסם המעוניין להשיג המרות רבות יותר בעלות ערך גבוה

הכלי הזה נותן למודעות וידאו פוטנציאל חשיפה גבוה יותר, זאת לאור העובדה שהוא ממוקם בעמוד הראשי של האתר השלישי בגודלו בעולם

Dark social

שמעתם פעם על המונח “דארק סושיאל”? אם אתם אנשי שיווק/פרסום וטרם הגיעו לאוזניכם צמד המילים המאיים הזה, הגיע הזמן שתדליקו את האור, ואם אתם מהמאמצים הממהרים שכבר צללו פנימה, אתם ודאי שואלים את עצמכם – איך בתור איש פרסום או   מפרסם – אני הולך להתמודד עם היצור המוזר הזה

עולם הדארק סושיאל

נניח והעליתם קמפיין לאתר המהמם החדש שבניתם. הטמעתם אנליטיקס כמו מפרסמים מחונכים ויצאתם בקמפיין השקה גדול בגוגל, פייסבוק ואאוטברי

שבועיים עברו, אתם מבסוטים מאלפי הכניסות החדשות לאתר, עוברים על דוח האנליטיקס המפורט והופ – מסתבר שהרבה מהכניסות הן בכלל באמצעות Direct Traffic. פעם, כאשר לכל אתר היו מקסימום עמוד בית ואודות ומי בכלל שמע על אפליקציות, המונח DIRECT אכן התייחס למשתמשים שנכנסו לאתר או לפעילות שלכם באופן ישיר על ידי הקלדת URL בדפדפן שלהם, ואכן, אם תיכנסו למדריך האנליטיקס של גוגל, זה ההסבר שתקבלו על המונח הקיים

אך בימינו אנו, עולם של עשרות סאב דומיינים, כתובות, הפניות ומה לא, מה הסיכוי שמישהו על דעת עצמו ייכנס לדף הבית ויקליד על שורת הכתובת שלו את הכתובת הזו למשל

/מפחדים-מהחושך-כל-מה-שצריך-לדעת-על-הדארק/www.kanibal.co.il

Dark Social.  אז מנין מגיע כל הטראפיק הישיר הזה? תגידו שלום ל

הנה זה בא – דארק סושיאל היא הגדרה לכל שיתוף תוכן הנעשה בין משתמשים, שלא בערוצי סושיאל “פומביים”. כלומר, אם ראיתי את האתר המהמם שבניתם והחלטתי לשתף אותו עם קולגה במייל האישי שלי = דארק. נתקלתי בפוסט הממומן שהציע לי קפה

בחינם והחלטתי לחלוק אותו בווטסאפ המשפחתי = דארק. כנ”ל לגבי סמסים, מסנג’ר בפייסבוק, טלגרם וכו

Close-up Portrait Of Dark-haired Female With White Skin Sending

 

 

 

 

 

 

מחקר חדש של חברת RadiumOne, טוען כי 77% מהתוכן הדיגיטלי של מותגים או מפרסמים מופץ על ידי דארק סושיאל

אם תחשבו על זה לרגע, זה הכי הגיוני שיש. בעידן הדיגיטלי, אנחנו מופצצים במידע. חלקו הימם או ריגש אותנו ברמה שנרצה לחלוק אותו על הוול שלנו או בחשבון הטוויטר שלנו, אבל את רובו, נשתף באופן האינטימי והבינאישי-דיגיטלי, שם אף אחד לא יכול לעקוב אחרינו

מה שלא נמדד לא מנוהל

יש כל כך הרבה כלי מדידה בדיגיטל. אנחנו יכולים לדעת כמה הקליקו על מודעות הקמפיין, כמה שיתפו, כמה בחרו לבצע רכישה וכמה מסלולים עבר כל גולש עד שהגיע למוצר אליו רצינו שיגיע

אבל מתוחכמים ככל שיהיו הכלים שיש ברשותנו, הם אינם יכולים “לחדור” לפעילות האישית של הגולשים.

יכול להיות שמשתמש א’ ראה את המודעה על המוצר החדש שלכם – נכנס לדף הנחיתה – שלח למשתמש ב’ שבדיוק מתעניין במוצר כזה – משתמש ב’ רכש את המוצר

התבצעה רכישה “דיירקט”, שאין לנו מושג מה הוביל אליה, אבל היא הושפעה מאותה מודעה בודדת שהעליתם בפייסבוק

capture

 

 

 

 

 

הדארק סושיאל הוא נעלם ענק עבור מפרסמים, שכן לא ניתן למדוד אותו

אילו יכולנו לקבל נתונים אמיתיים ולעקוב אחר שיתופי הגולשים בכלים הפרטיים שלהם, כנראה שהיינו מרוצים מעצמנו הרבה יותר, כי היינו מגלים שהמון אנשים בחרו באופן אקטיבי לשתף את התכנים/הפעילות/האתר שלנו עם חבריהם. פי כמה וכמה יותר מהנתונים שיש בידינו מהאלמנטיים הפומביים בלבד

אז מה בכל זאת אפשר לעשות

 Short links 

כלים כמו bitly, מעבר לעובדה שהם “מייפים” ומקצרים את הלינקים המסורבלים שלנו, הם גם מעניקים סטטיסטיקות פנימיות של שיתופים והקלקות. אם נייצר לינק מקוצר ייחודי לכל ערוץ מדיה, נוכל לדעת כמה שיתופים “פנימיים” נעשו מכל ערוץ

הטמעת כפתורי שיתוף מפתים –שכנעו את הגולשים שלכם לשתף את התכנים שלכם באמצעות כפתורי שיתוף ישירים לווטסאפ, פייסבוק וכו’. כך, הם לא יצטרכו להעתיק את הלינק בעצמם ואתם תוכלו לקבל נתונים ולמדוד את הפעילות

חבירה לכוחות האופל – כפי שמותגים הבינו שהם לא יכולים להתעלם מסנאפצ’ט ונכנסו גם לשם, כך גם עם הדארק סושיאל. מותגים מתחילים להבין שהם חייבים לנסות ולקחת חלק בשיח השוצף המתקיים כל שניה ושניה בערוצי הסושיאל הפרטיים של הגולשים שלהם, שלעיתים כולל שיח חשוב ורלוונטי על המוצרים שלהם

אדידס למשל, שמה למטרה להיות “המותג הכי אישי שיש” וקפצה למים העמוקים של הווטסאפ, בניסיון לתקשר אחד-על-אחד במקום אחד-רבים ולהתחקות אחר שיחות בינאישיות של הקהל שלה. בחודשים האחרונים, פתחה אדידס מספר קבוצות ווטסאפ במספר מדינות ושפות, אליהן הזמינה גולשים להיכנס, להתעדכן ולשוחח על ספורט. בקופה אמריקה למשל, שוחחה הקבוצה בניו יורק על הסיכויים והנבחרות לזכות בגביע. כל אזור והעניין שלו

4476570

 

 

 

 

 

 

אדידס מכוונת להרחיב את פעילותה גם לשיחות מסנג’ר בפייסבוק ואין ספק שמדובר במהלך ארוך טווח עם השקעה מרובה, במטרה לנטר שיח גולשים ולייצר אינטראקצייה ברמה הכי גבוהה שיש וכמובן ליצור שגרירים שיפיצו את הבשורה האדידסית עם מוצריה הרבים לקבוצת החברים הקרובה

נסיונות נוספים לכניסה לדארק סושיאל, ראינו השנה כאשר הרבה מותגים ניסו לבסס קשר אישי יותר עם הלקוחות שלהם בדמות בוטים בפייסבוק מסנג’ר, למרות שהתחושה היא עדיין סמי-אישית ולא אישית טוטאלית

עולם הדארק סושיאל הוא עולם מורכב המלא בשכבות של מידע, התנהגויות, תובנות

מותגים שיצליחו לנפץ את החומה ולחדור לעולמם האישי של לקוחותיהם, יזכו בתיבת אוצר שתאפשר להם למדוד את שיתופי התוכן שלהם ובעיקר, תאפשר להם להבין מי הם הצרכנים שלהם ומה הם באמת חושבים עליהם

 

ווב אנליסט – המעבר מקמפיינים טובים לקמפיינים מצוינים

Even the all-powerful Pointing has no control about the blind texts it is an almost unorthographic life One day however a small line of blind text by the name of Lorem Ipsum decided to leave for the far World of Grammar. It is a paradisematic country, in which roasted parts of sentences fly into your mouth. Even the all-powerful Pointing has no control about the blind texts it is an almost unorthographic life One day however a small line of blind text by the name of Lorem Ipsum decided to leave for the far World of Grammar

Read more

מחדשים לכם נוב 19

  ?זה יפה עליי 

אינסטגרם בוחנת פיצ׳ר חדש לסטורי באמצעותו תוכלו ליצור קטלוג של פילטרים במציאות רבודה, באמצעותו תוכלו

 !למעשה לנסות “עליכם” דגמים של מוצרים לפני רכישתם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גוגל מעלה הילוך במסחר המקוון

אחרי בליץ הקניות של נובמבר ורגע לפני טירוף הכריסמס, גוגל מוסיפה 2 סוגי מודעות ליוטיוב ואחד לגוגל

Shopping ads

.יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל, יוטיוב וגם בפיד יוטיוב עצמו ויציגו מודעות ויזואליות המובילות ישירות לרכישה באתר המפרסם

.המוצרים יטורגטו לגולשים לפי תחומי עניין ומונחי חיפוש כמובן

 

 

 

Showcase shopping ads

מדובר במודעה המתאימה מאוד למונחי חיפוש “רחבים” יותר, לדוגמא: איפור המתאים לחורף”

המודעה למעשה מציגה מס’ מוצרים שהמותג מצא לנכון לחבר אותם יחד, כך שכולם, או כל אחד לחוד, יתאימו למה שהגולש מחפש

241% אחת הראשונות לעלות עם מודעה כזו, דיווחה על עלייה של Urban outfitters

  בקמפיין הזה CTR

True view for action ads

 ?לטעמנו התוספת המעניינת והמתבקשת ביותר – אפשרות למותגים לייצר כפתורי הנעה לפעולה/המרה תחת הוידאו שרץ. ראינו מודעת וידאו על מייק אפ חדש שמזמן חשבנו לקנות

בום לחצנו לרכישה  מיידית. קל

למאמר המלא <<

 

הלייקים נעלמים

אינסטגרם הודיעה על הרחבת הניסוי ל העלמת הלייקים למדינות נוספות, כולל ישראל

.המשוב מהבדיקות המוקדמות באוסטרליה, ברזיל, קנדה, אירלנד, איטליה, יפן  וניוזילנד היה חיובי ואינסטגרם החליטו שהם מרחיבים את הניסוי וכעת הוא ישפיע על רוב חשבונות הרשת החברתית

  INSIGHTS  חשבונות עסקים עדין יוכלו להציג את ביצועיהם באמצעות אינסטגרם

למאמר המלא <<

המלצה מאתנו

 ?איך ניתן לבלוט כיוצר תוכן בעידן בו כמות המסרים היא עצומה

יאיר אגמון, סופר ודוקומנטריסט מתארח בפודקסט “הפופקורן” של ליאור פרנקל ונותן את הטיפים שלו למאזינים

לפודקאסט <<

 

Contact

Let’s meet

CALL: 03-6322242

Contact