January 26, 2021 raz

המדריך המלא לבניית פרסונות

גם לכם קרה שבדרך להעלאת קמפיין חדש, עברתם את כל השלבים בדרך, יצרתם יופי של מודעות ומסרים, אבל רגע לפני השיגור לאוויר הבנתם שאתם “בערך” יודעים למי אתם פונים, מי קהל היעד שלכם, עם מי אתם מדברים?

השלב הקריטי שיזניק לכם את הקמפיין

באמצעות מספר שלבים לא מורכבים במיוחד והשקעה של זמן נוסף בהגדרת קהל היעד שלכם באופן המדויק ביותר, תצליחו לחדד את המסר שיתאים בול לצרכן שלכם, תבנו פעילות שמתאימה לו, תיצרו איתו שיח ובעיקר תגרמו לו להרגיש שמה שהוא קורא, “נברא” במיוחד בשבילו.

יצירת פרסונה – איך עושים את זה?

החלטתם לצאת להרפתקה – למקד ולהכיר מקרוב את קהל היעד שלכם. אבל איך עושים את זה? טוב ששאלתם – הכירו את החברה החדשה שלכם: הפרסונה. מה זה אומר? פרסונה היא דמות בדיונית שמייצגת חלק נרחב מקהל היעד שלכם ומתקשרת למאפיינים העיקריים של קבוצת המשתמשים שלכם. אמנם הפרסונה היא דמות בדיונית, אבל היא מתבססת על משתמש מציאותי וטיפוסי שהגדרנו שמתאים למוצר אותו אנחנו רוצים למכור.
בקיצור – הפרסונה היא “תעודת זהות” לחלק מקהל היעד שלנו ותעזור לנו לזכור בכל רגע נתון עם מי אנחנו מדברים ולמי אנחנו פונים.

מתי נשתמש בפרסונה?

כפי שציינו קודם, בכל יציאה לקמפיין, פעילות שיווקית או בניית מותג חדש מומלץ ליצור את הפרסונה הייעודית והמדויקת ביותר. חשוב לציין שמומלץ ליצור כ-3 פרסונות שונות שייצגו מספר פלחים בקהל היעד שלכם.

כדי שהתוכן שלכם יצליח, יעורר מעורבות ויביא תנועה, האיכות והביצוע שלו לא מספיקים. אם לא תדעו למי הוא מיועד בצורה הכי מדויקת שיש, הסיכוי שלו להצליח קטן. ברגע שתבינו מי היא הפרסונה שלכם ומה מעסיק ומעניין אותה תצליחו לקבל החלטות שיווקיות טובות יותר ובסופו של דבר למשוך כמות גבוהה יותר של צרכנים פוטנציאליים אל המוצר שלכם.

הגעתם לשאלת מיליון הדולר: איך ניצור פרסונה? מספר שלבים פשוטים

1. איסוף פרטים בסיסיים – אספו את הפרטים הבסיסיים והראשוניים של הפרסונה שלכם: הגיל הממוצע, מין, רמת הכנסה, רמת השכלה, עיסוק, מצב משפחתי ואזור מגורים.
2. תמונה – נשמע מוזר, אבל עוזר ממש! מומלץ לשים תמונה של בנאדם אמיתי שלדעתכם דומה בטייפקאט לקהל שלכם.
3. מחקר התנהגותי – מהם התחביבים שלה? באילו רשתות חברתיות ואתרים היא משתמשת? מה הבעיות שהמוצר שלנו יפתור לה? מה המטרה שהיא רוצה להשיג באמצעות המוצר שלנו?
4. המסר – לפרסונה שלנו יש בעיה, כיצד נצליח לפתור אותה באמצעות המוצר שלנו?
5. פרטים אינדיבידואליים לכל עסק – אם המוצר שלנו קשור לשואבי אבק, נזדקק למידע שקשור לזה. נאסוף פרטים נוספים שיהיו מתאימים למוצר אותו אנחנו רוצים לשווק.

הנה דוגמא ליצירת פרסונה עבור חנות תיקים אופנתיים לבנות

בואו נדמיין שבמשך חודשים רבים עמלנו על הקמת המותג החדש לתיקי נשים אופנתיים שיימכרו באתר ובסניף שנפתח. כעת, נרצה ליצור פרסונה של לקוחה פוטנציאלית שלנו. מה אנחנו בעצם מחפשים עכשיו?

מה שיהיה משותף בראש ובראשונה לכלל הצרכניות העתידיות – מחפשות לרכוש תיק חדש. משלב זה אפשר בעצם לקטלג אותן לשתי קבוצות עיקריות– פאשניסטיות שמבינות באופנה ותיקים ומחפשות משהו איכותי, ובנות שפשוט מחפשות תיק חדש לעבודה או ליום-יום.

לאחר שנבצע חקר על פי הסעיפים שציינו מקודם, אחת הפרסונות שלנו יכולה להיראות כך:

איך תאספו את כל המידע הזה? אל תיבהלו!

לאיסוף המידע הרלוונטי ליצירת פרסונה, קיימות מספר דרכים שעומדות בפניכם – שימוש בגוגל אנליטיקס, כלי ניתוח הקהלים של פייסבוק, הצטרפות לקהילות על מנת ללמוד את הקהל וכמובן, הדרך הישנה והטובה, סקרים!

בואו נסכם

אם הגעתם לפה, בטח הבנתם את החשיבות העצומה שיש להכרת קהל היעד שלכם ופילוח מדויק שלו באמצעות הפרסונות. אל תהיו עצלנים – מדובר בכמה צעדים פשוטים, שלא מצריכים יותר מדי משאבים שיביאו אתכם ואת העסק שלכם להחלטות טובות יותר. באמצעות הפרסונות שתיצרו תצליחו לדמיין את המשתמשים שלכם, “להרגיש אותם” ולהבין מה הם באמת צריכים

בהצלחה!

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

המדריך המלא לבניית פרסונות

גם לכם קרה שבדרך להעלאת קמפיין חדש, עברתם את כל השלבים בדרך, יצרתם יופי של מודעות ומסרים, אבל רגע לפני השיגור לאוויר הבנתם שאתם ''בערך'' יודעים למי אתם פונים, מי קהל היעד שלכם, עם מי אתם מדברים?

השלב הקריטי שיזניק לכם
את הקמפיין

באמצעות מספר שלבים לא מורכבים במיוחד והשקעה של זמן נוסף בהגדרת קהל היעד שלכם באופן המדויק ביותר, תצליחו לחדד את המסר שיתאים בול לצרכן שלכם, תבנו פעילות שמתאימה לו, תיצרו איתו שיח ובעיקר תגרמו לו להרגיש שמה שהוא קורא, ''נברא'' במיוחד בשבילו.

יצירת פרסונה – איך עושים את זה?

החלטתם לצאת להרפתקה - למקד ולהכיר מקרוב את קהל היעד שלכם. אבל איך עושים את זה? טוב ששאלתם – הכירו את החברה החדשה שלכם: הפרסונה. מה זה אומר? פרסונה היא דמות בדיונית שמייצגת חלק נרחב מקהל היעד שלכם ומתקשרת למאפיינים העיקריים של קבוצת המשתמשים שלכם. אמנם הפרסונה היא דמות בדיונית, אבל היא מתבססת על משתמש מציאותי וטיפוסי שהגדרנו שמתאים למוצר אותו אנחנו רוצים למכור.
בקיצור - הפרסונה היא ''תעודת זהות'' לחלק מקהל היעד שלנו ותעזור לנו לזכור בכל רגע נתון עם מי אנחנו מדברים ולמי אנחנו פונים.

מתי נשתמש בפרסונה?

כפי שציינו קודם, בכל יציאה לקמפיין, פעילות שיווקית או בניית מותג חדש מומלץ ליצור את הפרסונה הייעודית והמדויקת ביותר. חשוב לציין שמומלץ ליצור כ-3 פרסונות שונות שייצגו מספר פלחים בקהל היעד שלכם.


כדי שהתוכן שלכם יצליח, יעורר מעורבות ויביא תנועה, האיכות והביצוע שלו לא מספיקים. אם לא תדעו למי הוא מיועד בצורה הכי מדויקת שיש, הסיכוי שלו להצליח קטן. ברגע שתבינו מי היא הפרסונה שלכם ומה מעסיק ומעניין אותה תצליחו לקבל החלטות שיווקיות טובות יותר ובסופו של דבר למשוך כמות גבוהה יותר של צרכנים פוטנציאליים אל המוצר שלכם.

הגעתם לשאלת מיליון הדולר: איך ניצור פרסונה? מספר שלבים פשוטים

1. איסוף פרטים בסיסיים – אספו את הפרטים הבסיסיים והראשוניים של הפרסונה שלכם: הגיל הממוצע, מין, רמת הכנסה, רמת השכלה, עיסוק, מצב משפחתי ואזור מגורים.


2. תמונה – נשמע מוזר, אבל עוזר ממש! מומלץ לשים תמונה של בנאדם אמיתי שלדעתכם דומה בטייפקאט לקהל שלכם.


3. מחקר התנהגותי – מהם התחביבים שלה? באילו רשתות חברתיות ואתרים היא משתמשת? מה הבעיות שהמוצר שלנו יפתור לה? מה המטרה שהיא רוצה להשיג באמצעות המוצר שלנו?


4. המסר – לפרסונה שלנו יש בעיה, כיצד נצליח לפתור אותה באמצעות המוצר שלנו?


5. פרטים אינדיבידואליים לכל עסק – אם המוצר שלנו קשור לשואבי אבק, נזדקק למידע שקשור לזה. נאסוף פרטים נוספים שיהיו מתאימים למוצר אותו אנחנו רוצים לשווק.

הנה דוגמא ליצירת פרסונה עבור חנות תיקים אופנתיים לבנות

בואו נדמיין שבמשך חודשים רבים עמלנו על הקמת המותג החדש לתיקי נשים אופנתיים שיימכרו באתר ובסניף שנפתח. כעת, נרצה ליצור פרסונה של לקוחה פוטנציאלית שלנו. מה אנחנו בעצם מחפשים עכשיו?


מה שיהיה משותף בראש ובראשונה לכלל הצרכניות העתידיות – מחפשות לרכוש תיק חדש. משלב זה אפשר בעצם לקטלג אותן לשתי קבוצות עיקריות– פאשניסטיות שמבינות באופנה ותיקים ומחפשות משהו איכותי, ובנות שפשוט מחפשות תיק חדש לעבודה או ליום-יום.


לאחר שנבצע חקר על פי הסעיפים שציינו מקודם, אחת הפרסונות שלנו יכולה להיראות כך:

איך תאספו את כל המידע הזה? אל תיבהלו!

לאיסוף המידע הרלוונטי ליצירת פרסונה, קיימות מספר דרכים שעומדות בפניכם – שימוש בגוגל אנליטיקס, כלי ניתוח הקהלים של פייסבוק, הצטרפות לקהילות על מנת ללמוד את הקהל וכמובן, הדרך הישנה והטובה, סקרים!

בואו נסכם

אם הגעתם לפה, בטח הבנתם את החשיבות העצומה שיש להכרת קהל היעד שלכם ופילוח מדויק שלו באמצעות הפרסונות. אל תהיו עצלנים – מדובר בכמה צעדים פשוטים, שלא מצריכים יותר מדי משאבים שיביאו אתכם ואת העסק שלכם להחלטות טובות יותר. באמצעות הפרסונות שתיצרו תצליחו לדמיין את המשתמשים שלכם, ''להרגיש אותם'' ולהבין מה הם באמת צריכים.


בהצלחה!

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

,
Contact

call: 03-6322242

[email protected]

Contact