December 20, 2021 raz

אחרי ההיי טק, תורו של ה- NFT להתחבר לעולם הפרסום והקריאייטיב

מאת: רוית בכמן ודקל אור

לפני שנה וחצי בערך, אולי קצת יותר, החלו להופיע מילים שלא הכרנו. מונחים כמו NFT ו-Mint ו- Open sea.
NFT או בשמו המלא Non-Fungible Token הוא מעין מטבע חד-פעמי או רישיון או תעודה דיגיטלית המתבססת על טכנולוגיית בלוקצ’יין, ובאופן ספציפי – על המטבע הקריפטוגרפי אתריום.
בניגוד למטבעות קריפטו אחרים או לכסף מסורתי, ה-NFT הוא חד-פעמי במובן שאי-אפשר למצוא עוד אחד כמותו ולהחליף אותו. הוא מגיע עם מידע ייחודי, המאפשר לאספנים ולרוכשים בעלות ואימות מקוריות על היצירות הכי משוכפלות של העידן הנוכחי – יצירות דיגיטליות.
תדמיינו מעין בורסה של יצירות שבה כל אחד יכול לסחור, להעלות את היצירה שלו, לתמחר אותה ולקבל עמלה בכל פעם שהיא נמכרת. בנוסף, לכל יצירה יש שווי שעולה ויורד בהתאם לביקוש – בדיוק כמו מניות.
והנה קצת מספרים שידגדגו לכם את העיניים: יצירה דיגיטלית של האמן מייק וינקלמן, המכנה עצמו BEEPLE (ביפל), נמכרה תמורת 69 מיליון דולר!!! במכירה מקוונת של בית המכירות הפומביות כריסטי’ז.

המכירה הפכה את ביפל לאמן החי השלישי הכי יקר בעולם אחרי ג’ף קונס ודיויד הוקני. ב”וול סטריט ג’ורנל” ציינו כי סכום זה היה גבוה מכל סכום שאי פעם הוצע עבור יצירות של אמנים כמו פרידה קהלו, דאלי או גוגן. ביפל עצמו החל לסחור באמנות דיגיטלית מגובה ב-NFT כבר באוקטובר, כשמכר שתי יצירות ב-66 אלף דולר לחתיכה. מחירן של אלה קפץ זמן קצר לאחר מכן והן נמכרו ב-6.6 מיליון דולר.
ומכיוון אחר לגמרי, ג’ק דורסי, מייסד טוויטר החליט להשתמש בפלטפורמה כדי למכור ”נכס דיגטלי” מסוג אחר. דורסי העמיד למכירה את הציוץ הראשון שלו בטוויטר ואף קיבל עבורה הצעה של 2.5 מיליון דולר!
היוטיובר המפורסם, לוגאן פול, מכר קטעי וידאו שלו שבהם הוא מתלהב בהגזמה מפתיחת חפיסות של קלפי פוקימון תמורת סכומים של קרוב ל-20 אלף דולר. בסך הכל מכר לוגאן סחורה דיגיטלית בהיקף של כ-5 מיליון דולר. קטעי הווידאו האלו זמינים לצפייה בחינם לכולם. למרות זאת, היו מי שהיו מוכנים לרכוש אותם.

United Themes Shortcode Plugin

החיבור החדש לעולם הפרסום והתוכן

נניח ויש לכם קולקציית NFT מהממת של חתולים, ינשופים, גמלים ומה לא – איך תעלו לה את הערך? איך תגרמו לקהל המתאים להיחשף אליה? איך תגדילו מכירות?
כמו כל מוצר פיזי או דיגיטלי, גם בעולם ה- NFT זקוקים לפרסום. אסטרטגיה (טרנדים, קהלי יעד, אפיון קולקצייה ועוד..), קידום אורגני וממומן במקרה הצורך ואולי הכי חשוב – יצירת קהילה ותוכן מעניין.
שיטוט קצר באתרי הדרושים הדיגיטליים תגלה לכם מונחים כמו: דרושים משפיעני NFT, מחפשים מנהל סושיאל שמתמחה בדיסקורד ועוד ועוד…
בעולם ה- NFT, ברגע שיצרת קהילה שמתמכרת לנושא האמנותי שלך – ניצחת. לא סתם, קהילת הקופים (Apes yacht club) שהצליחה לייצר קהילה מטורפת של מכורים, עברה את מיליארד הדולר בשווי מכירות.
לא רק קהילה חשובה להעלאת הערך יצירות האמנות שלכם. המותגים “הכבדים” עברו כבר לשלב הבא וממש התחילו לייצר קמפיינים קריאיטיביים הכוללים הפקת סרטונים, רכש מדיה לקידום הקולקציות, ממש כמו בעולם המותגים שכולנו מכירים.

הנה כמה דוגמאות:

לשמחתנו ולגאוותנו הרבה, נבחרנו על ידי המותג המצליח – Desperate apes wives – לייצר את הקליפ המוזיקלי הראשון אי פעם לקולקציית NFT. הקליפ שחרר לעולם את המנון הקופים ואין כמעט אתר כלכלי המתעסק בעולם המטבעות הוירטואלים שלא סיקר אותו.

הקליפ שיצרנו:

United Themes Shortcode Plugin

'פפסי' חוגגת את שנת הלידה שלה:

חברת המשקאות החליטה לחגוג את שנת הלידה שלה – 1,893 עם יצירת 1,893 יצירות דיגטליות הנמכרות ב- Nft בסגנון מיקרופונים בהשראת טעמי הפפסי. החברה הצליחה לעורר באזז עצום סביב הקולקציה ופתחה אתר ייחודי להרשמה מוקדמת לרכישת היצירות. אגב עלות היצירות הן בשווי ‘gas fee’ שזה אומר עמלת מכירה וקנייה. (היצירות עצמן חינם)

מקדונלד'ס חינם!

ענקית המזון החליטה לחגוג 40 שנה למק ריב באמצעות פעילות GIVEAWAY של עשרה פריטי NFT.
היא הוציא מהדורה מוגבלת של 10 NFTs בהן מופיע המק’ ריב. לא ניתן לרכוש את היצירות הללו אלא רק לזכות בהן.
כדי להכריז על הפעילות מקדונלדס צייצה בטוויטר עם סרטון המציג את אחת מהיצירות. הציוץ זכה בתוך שעות למעל 35 אלף לייקים ו- 60 אלף שיתופים! מה שאומר שיותר מ- 60 אלף אנשים ניסו לזכות באותן מק’ ריבס NFT.

נייקי עושה את זה בגדול

חברת נייקי העולמית רוכשת את חברת RTFKT, הבונה גרסאות NFT של בגדים ונעליים לאוואטרים.
ענקית בגדי ואביזרי הספורט שהבינה את הפוטנציאל הוירטואלי ורוצה להיכנס לעולמות הדיגטליים, הודיעה כי היא רוכשת את סטודיו RTFKT (ארטיפקט) המייצר NFT – בין השאר בצורת בגדים ונעליים לאווטארים. השנה השיקה החברה מספר עיצובים של נעליים וירטואליות בשיתוף עם האמן Fewocious והרוויחה כ-3 מיליון דולר ממכירת יותר מ-600 זוגות נעליים שאי אפשר, כמובן, לנעול בעולם הפיזי. כמו כן, החברה עומדת מאחורי אחד מפרויקטי ה-NFT המדוברים ביותר החודש: שותפות ביצירת אווטארים תלת מימדים עם האמן טאקאשי מורקמי.

אז לאן כל זה הולך?

האם בעוד חצי שנה מהיום תהיה במשרדי הדיגיטל מחלקת NFT? האם נפתח שוק חדש לחלוטין למשפיעני רשת? קשה לדעת. כרגע זו בועה. בועה שמתנפחת ומתנפחת מיום ליום ומגיעה לממדים לא פרופורציונאליים בעיני כל מומחה כלכלה ומסחר. או שה- NFT יהפוך לחלק מחיינו ויתחבר בצורה הוליסטית ל- Meta world שצוקרברג חולם עליו או שזו בועה שעתידה להתפוצץ ומי שלא נכנס אליה עד עכשיו פספס.

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

אחרי ההיי טק, תורו של ה- NFT להתחבר לעולם הפרסום והקריאייטיב

מאת: רוית בכמן ודקל אור

לפני שנה וחצי בערך, אולי קצת יותר, החלו להופיע מילים שלא הכרנו. מונחים כמו NFT ו-Mint ו- Open sea.
NFT או בשמו המלא Non-Fungible Token הוא מעין מטבע חד-פעמי או רישיון או תעודה דיגיטלית המתבססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין, ובאופן ספציפי - על המטבע הקריפטוגרפי אתריום.
בניגוד למטבעות קריפטו אחרים או לכסף מסורתי, ה-NFT הוא חד-פעמי במובן שאי-אפשר למצוא עוד אחד כמותו ולהחליף אותו. הוא מגיע עם מידע ייחודי, המאפשר לאספנים ולרוכשים בעלות ואימות מקוריות על היצירות הכי משוכפלות של העידן הנוכחי - יצירות דיגיטליות.

תדמיינו מעין בורסה של יצירות שבה כל אחד יכול לסחור, להעלות את היצירה שלו, לתמחר אותה ולקבל עמלה בכל פעם שהיא נמכרת. בנוסף, לכל יצירה יש שווי שעולה ויורד בהתאם לביקוש – בדיוק כמו מניות.
והנה קצת מספרים שידגדגו לכם את העיניים: יצירה דיגיטלית של האמן מייק וינקלמן, המכנה עצמו BEEPLE (ביפל), נמכרה תמורת 69 מיליון דולר!!! במכירה מקוונת של בית המכירות הפומביות כריסטי'ז.

המכירה הפכה את ביפל לאמן החי השלישי הכי יקר בעולם אחרי ג'ף קונס ודיויד הוקני. ב''וול סטריט ג'ורנל'' ציינו כי סכום זה היה גבוה מכל סכום שאי פעם הוצע עבור יצירות של אמנים כמו פרידה קהלו, דאלי או גוגן. ביפל עצמו החל לסחור באמנות דיגיטלית מגובה ב-NFT כבר באוקטובר, כשמכר שתי יצירות ב-66 אלף דולר לחתיכה. מחירן של אלה קפץ זמן קצר לאחר מכן והן נמכרו ב-6.6 מיליון דולר.

ומכיוון אחר לגמרי, ג'ק דורסי, מייסד טוויטר החליט להשתמש בפלטפורמה כדי למכור ''נכס דיגטלי'' מסוג אחר. דורסי העמיד למכירה את הציוץ הראשון שלו בטוויטר ואף קיבל עבורה הצעה של 2.5 מיליון דולר!


היוטיובר המפורסם, לוגאן פול, מכר קטעי וידאו שלו שבהם הוא מתלהב בהגזמה מפתיחת חפיסות של קלפי פוקימון תמורת סכומים של קרוב ל-20 אלף דולר. בסך הכל מכר לוגאן סחורה דיגיטלית בהיקף של כ-5 מיליון דולר. קטעי הווידאו האלו זמינים לצפייה בחינם לכולם. למרות זאת, היו מי שהיו מוכנים לרכוש אותם.

United Themes Shortcode Plugin

החיבור החדש לעולם הפרסום והתוכן

נניח ויש לכם קולקציית NFT מהממת של חתולים, ינשופים, גמלים ומה לא – איך תעלו לה את הערך?
איך תגרמו לקהל המתאים להיחשף אליה? איך תגדילו מכירות?
כמו כל מוצר פיזי או דיגיטלי, גם בעולם ה- NFT זקוקים לפרסום.
אסטרטגיה (טרנדים, קהלי יעד, אפיון קולקצייה ועוד..), קידום אורגני וממומן במקרה הצורך ואולי הכי חשוב – יצירת קהילה ותוכן מעניין.
שיטוט קצר באתרי הדרושים הדיגיטליים תגלה לכם מונחים כמו: דרושים משפיעני NFT, מחפשים מנהל סושיאל שמתמחה בדיסקורד ועוד ועוד...


בעולם ה- NFT, ברגע שיצרת קהילה שמתמכרת לנושא האמנותי שלך – ניצחת.
לא סתם, קהילת הקופים (Apes yacht club) שהצליחה לייצר קהילה מטורפת של מכורים, עברה את מיליארד הדולר בשווי מכירות.
לא רק קהילה חשובה להעלאת הערך יצירות האמנות שלכם.


המותגים ''הכבדים'' עברו כבר לשלב הבא וממש התחילו לייצר קמפיינים קריאטיביים הכוללים הפקת סרטונים, רכש מדיה לקידום הקולקציות, ממש כמו בעולם המותגים שכולנו מכירים.

הנה כמה דוגמאות:

לשמחתנו ולגאוותנו הרבה, נבחרנו על ידי המותג המצליח – Desperate apes wives – לייצר את הקליפ המוזיקלי הראשון אי פעם לקולקציית NFT. הקליפ שחרר לעולם את המנון הקופים ואין כמעט אתר כלכלי המתעסק בעולם המטבעות הוירטואלים שלא סיקר אותו.


הקליפ שיצרנו:

United Themes Shortcode Plugin

'פפסי' חוגגת את שנת הלידה שלה:

חברת המשקאות החליטה לחגוג את שנת הלידה שלה – 1,893 עם יצירת 1,893 יצירות דיגטליות הנמכרות ב- Nft בסגנון מיקרופונים בהשראת טעמי הפפסי. החברה הצליחה לעורר באזז עצום סביב הקולקציה ופתחה אתר ייחודי להרשמה מוקדמת לרכישת היצירות. אגב עלות היצירות הן בשווי 'gas fee' שזה אומר עמלת מכירה וקנייה. (היצירות עצמן חינם)

מקדונלד'ס חינם!

ענקית המזון החליטה לחגוג 40 שנה למק ריב באמצעות פעילות GIVEAWAY של עשרה פריטי NFT.


היא הוציאה מהדורה מוגבלת של 10 NFTs בהן מופיע המק' ריב. לא ניתן לרכוש את היצירות הללו אלא רק לזכות בהן.
כדי להכריז על הפעילות מקדונלדס צייצה בטוויטר עם סרטון המציג את אחת מהיצירות. הציוץ זכה בתוך שעות למעל 35 אלף לייקים ו- 60 אלף שיתופים! מה שאומר שיותר מ- 60 אלף אנשים ניסו לזכות באותן מק' ריבס
NFT.

נייקי עושה את זה בגדול

חברת נייקי העולמית רוכשת את חברת RTFKT, הבונה גרסאות NFT של בגדים ונעליים לאוואטרים.


ענקית בגדי ואביזרי הספורט שהבינה את הפוטנציאל הוירטואלי ורוצה להיכנס לעולמות הדיגטליים, הודיעה כי היא רוכשת את סטודיו RTFKT (ארטיפקט) המייצר NFT - בין השאר בצורת בגדים ונעליים לאווטארים.
השנה השיקה החברה מספר עיצובים של נעליים וירטואליות בשיתוף עם האמן Fewocious והרוויחה כ-3 מיליון דולר ממכירת יותר מ-600 זוגות נעליים שאי אפשר, כמובן, לנעול בעולם הפיזי.
כמו כן, החברה עומדת מאחורי אחד מפרויקטי ה-NFT המדוברים ביותר החודש: שותפות ביצירת אווטארים תלת מימדים עם האמן טאקאשי מורקמי.

אז לאן כל זה הולך?

האם בעוד חצי שנה מהיום תהיה במשרדי הדיגיטל מחלקת NFT? האם נפתח שוק חדש לחלוטין למשפיעני רשת? קשה לדעת.
כרגע זו בועה. בועה שמתנפחת ומתנפחת מיום ליום ומגיעה לממדים לא פרופורציונאליים בעיני כל מומחה כלכלה ומסחר.
או שה- NFT יהפוך לחלק מחיינו ויתחבר בצורה הוליסטית ל- Meta world שצוקרברג חולם עליו או שזו בועה שעתידה להתפוצץ ומי שלא נכנס אליה עד עכשיו פספס.

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

,
Contact
Contact