מי מאתנו לא מכיר (לטוב או לרע) את הרימרקטינג? אותה מודעה מעצבנת שרודפת אחרינו אחרי שביקרנו באתר מסוים. אם המפרסם חכם, המודעה תהיה מותאמת בדיוק להרגלי הגלישה שלנו, תציע לנו מוצר משלים לאחר רכישה, תציע לנו הטבה לאחר רכישה ותהיה פרסונלית ומותאמת ככל הניתן.

עד היום, השתמשנו בפיקסלים על מנת לעקוב אחר הגולשים ואחר פעולותיהם השונות על מנת שנוכל להתאים להם את התוכן הרלוונטי ביותר. פיקסלים הם קטעי קוד המוטמעים באתר של המפרסם והם יודעים לדווח חזרה לחשבון המודעות (פייסבוק, גוגל ועוד) על המשתמשים השונים שביקרו באתר ועל הפעולות שאותם מבקרים ביצעו – הם למעשה אוספים דאטה לגבי הפעולות של היוזרים בנכס הדיגיטלי ומחזירים אותו לגורם הרלוונטי, למפרסם.

ניקח לדוגמא את יוסי – לקוח פוטנציאלי שהתקלקל לו הקומקום בדיוק כשהוא מת לקפה שחור והוא נכנס לאתר מוצרי חשמל כדי לרכוש אחד חדש. הוא מתלבט בין כמה סוגים שונים, חברות שונות והוא נכנס לדפים השונים ויוצא מהאתר. באמצעות הפיקסלים שמוטמעים, ניתן לקבל מידע על ההרגלים, המוצרים שאותו משתמש מחפש ובכך להתאים לו מודעות ותוכן באופן המדויק ביותר למה שהוא מחפש.

הרימרקטינג מתבצע כמעט בכל קמפיין פרסומי דיגיטלי. המפרסמים נהנים מטרגוט מדויק ורלוונטי עבור המשתמשים שלהם, מערכות הפרסום מרוויחות הרבה כסף מהקמפיינים שרצים כל הזמן.

אז מה קרה עם אפל?

לאחרונה, אפל שחררה את עדכון הגרסה למערכת ההפעלה (ios 14.5) – עד כה לא מדובר בצעד חריג. בעדכון הגרסה החדש, אפל בין היתר, יוצאת במדיניות חדשה לגבי מעקב אחר משתמשים. בפיצ’ר החדש שנקרא APP TRACKING TRANSPARENCY, המשתמשים מקבלים שליטה על הפרטיות שלהם, משמע – כל פעם שיורידו אפליקציה תקפוץ להם הודעה שאומרת שהאפליקציה מעוניינת לנטר ולעקוב אחר המידע שלהם ולהשתמש בו לאחר מכן למגוון רחב של שימושים – המשתמש יחליט האם הוא מאשר או מסרב.

בנוסף, מעבר להודעה שהגולשים מקבלים,
ריכזנו כמה שינויים שכבר נכנסו לתוקף בחשבון המודעות של פייסבוק, בעקבות ה-IOS 14:

1. כל אתר (בעיקר אתרי אי-קומרס) חייב לעשות אימות דומיין מול חשבון המודעות של פייסבוק.
2. צמצום כמות האיוונטים (פעולות באתר) שניתן לעקוב אחריהם ל-8 איוונטים בלבד (בעבר זה עמד על 99 איוונטים).
3. חלון ההמרה המקסימלי עומד על 7 ימים – זאת אומרת, אם גולש הקליק על מודעה, ורכש מוצר 8 ימים אחרי, פייסבוק לא יכולה לשייך את ההמרה הזאת אל אותה המודעה.

איך כל זה משפיע עלינו?

1. ירידה בכמות הדאטה שאנחנו יכולים לאסוף על הגולשים באתר
2. ירידה בכמות הדאטה שאנחנו יכולים לאסוף על התנהגות הגולשים באתר
3. טרגוט הגולשים יהיה פחות מדויק וממוקד
4. עיכוב בדיווח ההמרות\תוצאות הקמפיין – ייתכן עיכוב של עד 3 ימים.
5. החזרי השקעה (ROAS) נמוכים יותר בעקבות הפגיעה באיכות הטרגוט

משמע, אנחנו נראה פחות המרות שמגיעות מפייסבוק באתרי הסחר. זה לא אומר שתהיה ירידה בתוצאות באתר, אך פחות תוצאות שמשויכות לפייסבוק.

בעקבות העדכון האחרון של מערכת ההפעלה של אפל ובשילוב עם הרגולציות העולמיות ההסתמכות על הפיקסל הולכת ומתפוגגת, ויותר דפדפנים ומערכות הפעלה כמו של אפל למשל חוסמות את האופציה למעקב אחר הפלטפורמות באמצעות צד ג’ (חשבון מודעות). נדגיש כי כיום רבע מהיוזרים בארץ וכשמונים אחוז בעולם, משתמשים במערכת ההפעלה של אפל.

כיום ההנחה הרווחת היא שרוב הגולשים לא ירצו לשתף את המידע הזה, מה שכמובן יגרום לפגיעה באלגוריתם של פייסבוק ביכולת שלו להצליב את המידע הזה מול היוזרים השונים בפייסבוק.

מיותר לציין שבעקבות המהלך של אפל, פייסבוק יצאה בהתנגדות חריפה למהלך וטענה כי העסקים הקטנים הם אלו שייפגעו בסופו של דבר – בהנחה שרוב הגולשים לא יאפשרו מעקב אחרי הדאטה שלהם, לא יהיה ניתן לעקוב אחר משתמשים ולהציע להם פרסומות ותכנים רלוונטים ולבסוף העסקים יפסידו וההכנסות ייפחתו בצורה משמעותית.

תעשיית הפרסום במשך שנים אוספת דאטה על התנהגויות גולשים בדיגיטל כדי שיוכלו להתאים את הפרסום לפי מה שיוכל לעניין את הצרכן הפוטנציאלי – וכעת אנו עומדים בצומת משמעותית.

פייסבוק וגוגל צפויים להוציא פתרונות לשינויים האלה ואנחנו כמובן נישאר כאן ונדאג לעדכן אתכם בכל שינוי שעתיד לבוא.

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

כיצד מערכת ההפעלה החדשה של אפל תשנה את עולם הפרסום?

מי מאתנו לא מכיר (לטוב או לרע) את הרימרקטינג? אותה מודעה מעצבנת שרודפת אחרינו אחרי שביקרנו באתר מסוים. אם המפרסם חכם, המודעה תהיה מותאמת בדיוק להרגלי הגלישה שלנו, תציע לנו מוצר משלים לאחר רכישה, תציע לנו הטבה לאחר רכישה ותהיה פרסונלית ומותאמת ככל הניתן.

עד היום, השתמשנו בפיקסלים על מנת לעקוב אחר הגולשים ואחר פעולותיהם השונות על מנת שנוכל להתאים להם את התוכן הרלוונטי ביותר. פיקסלים הם קטעי קוד המוטמעים באתר של המפרסם והם יודעים לדווח חזרה לחשבון המודעות (פייסבוק, גוגל ועוד) על המשתמשים השונים שביקרו באתר ועל הפעולות שאותם מבקרים ביצעו – הם למעשה אוספים דאטה לגבי הפעולות של היוזרים בנכס הדיגיטלי ומחזירים אותו לגורם הרלוונטי, למפרסם.

ניקח לדוגמא את יוסי - לקוח פוטנציאלי שהתקלקל לו הקומקום בדיוק כשהוא מת לקפה שחור והוא נכנס לאתר מוצרי חשמל כדי לרכוש אחד חדש. הוא מתלבט בין כמה סוגים שונים, חברות שונות והוא נכנס לדפים השונים ויוצא מהאתר. באמצעות הפיקסלים שמוטמעים, ניתן לקבל מידע על ההרגלים, המוצרים שאותו משתמש מחפש ובכך להתאים לו מודעות ותוכן באופן המדויק ביותר למה שהוא מחפש.

הרימרקטינג מתבצע כמעט בכל קמפיין פרסומי דיגיטלי. המפרסמים נהנים מטרגוט מדויק ורלוונטי עבור המשתמשים שלהם, מערכות הפרסום מרוויחות הרבה כסף מהקמפיינים שרצים כל הזמן.

אז מה קרה עם אפל?

לפני כשבוע, אפל שחררה את עדכון הגרסה למערכת ההפעלה (ios 14.5) – עד כה לא מדובר בצעד חריג. בעדכון הגרסה החדש, אפל בין היתר, יוצאת במדיניות חדשה לגבי מעקב אחר משתמשים. בפיצ’ר החדש שנקרא APP TRACKING TRANSPARENCY, המשתמשים מקבלים שליטה על הפרטיות שלהם, משמע – כל פעם שיורידו אפליקציה תקפוץ להם הודעה שאומרת שהאפליקציה מעוניינת לנטר ולעקוב אחר המידע שלהם ולהשתמש בו לאחר מכן למגוון רחב של שימושים – המשתמש יחליט האם הוא מאשר או מסרב.

בנוסף, מעבר להודעה שהגולשים מקבלים,
ריכזנו כמה שינויים שכבר נכנסו לתוקף בחשבון המודעות של פייסבוק, בעקבות ה-IOS 14:

1. כל אתר (בעיקר אתרי אי-קומרס) חייב לעשות אימות דומיין מול חשבון המודעות של פייסבוק.
2. צמצום כמות האיוונטים (פעולות באתר) שניתן לעקוב אחריהם ל-8 איוונטים בלבד (בעבר זה עמד על 99 איוונטים).
3. חלון ההמרה המקסימלי עומד על 7 ימים – זאת אומרת, אם גולש הקליק על מודעה, ורכש מוצר 8 ימים אחרי, פייסבוק לא יכולה לשייך את ההמרה הזאת אל אותה המודעה.

איך כל זה משפיע עלינו?

1. ירידה בכמות הדאטה שאנחנו יכולים לאסוף על הגולשים באתר
2. ירידה בכמות הדאטה שאנחנו יכולים לאסוף על התנהגות הגולשים באתר
3. טרגוט הגולשים יהיה פחות מדויק וממוקד
4. עיכוב בדיווח ההמרות\תוצאות הקמפיין – ייתכן עיכוב של עד 3 ימים
5. החזרי השקעה (ROAS) נמוכים יותר בעקבות הפגיעה באיכות הטרגוט

משמע, אנחנו נראה פחות המרות שמגיעות מפייסבוק באתרי הסחר. זה לא אומר שתהיה ירידה בתוצאות באתר, אך פחות תוצאות שמשויכות לפייסבוק.

בעקבות העדכון האחרון של מערכת ההפעלה של אפל ובשילוב עם הרגולציות העולמיות ההסתמכות על הפיקסל הולכת ומתפוגגת, ויותר דפדפנים ומערכות הפעלה כמו של אפל למשל חוסמות את האופציה למעקב אחר הפלטפורמות באמצעות צד ג' (חשבון מודעות). נדגיש כי כיום רבע מהיוזרים בארץ וכשמונים אחוז בכל העולם, משתמשים במערכת ההפעלה של אפל.

כיום ההנחה הרווחת היא שרוב הגולשים לא ירצו לשתף את המידע הזה, מה שכמובן יגרום לפגיעה באלגוריתם של פייסבוק ביכולת שלו להצליב את המידע הזה מול היוזרים השונים בפייסבוק.

מיותר לציין שבעקבות המהלך של אפל, פייסבוק יצאה בהתנגדות חריפה למהלך וטענה כי העסקים הקטנים הם אלו שייפגעו בסופו של דבר – בהנחה שרוב הגולשים לא יאפשרו מעקב אחרי הדאטה שלהם, לא יהיה ניתן לעקוב אחר משתמשים ולהציע להם פרסומות ותכנים רלוונטים ולבסוף העסקים יפסידו וההכנסות ייפחתו בצורה משמעותית.

תעשיית הפרסום במשך שנים אוספת דאטה על התנהגויות גולשים בדיגיטל כדי שיוכלו להתאים את הפרסום לפי מה שיוכל לעניין את הצרכן הפוטנציאלי – וכעת אנו עומדים בצומת משמעותית.

פייסבוק וגוגל צפויים להוציא פתרונות לשינויים האלה ואנחנו כמובן נישאר כאן ונדאג לעדכן אתכם בכל שינוי שעתיד לבוא.

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

,
Contact
Contact
רוצים לדבר?