January 17, 2022 raz

חדשים בעולם ה- NFT? קצת מונחים שאתם חייבים להכיר

מפת דרכים (Roadmap)

לכל פרויקט NFT רצוי שתהיה מפת דרכים (לפחות פרויקטים המתיימרים להראות רצינות ורצון לייצר קהילה אמיתית).
מפת הדרכים היא למעשה מעין חזון, הצגה של השלבים בחיי הפרויקט מצד המפתחים. יש במפה הזו אבני דרך המציינים מה קורה בכל אחת מהן. ברגע שיוצרי הפרויקט מציגים מראש את הדרך שלהם, קל יותר להאמין להם, להתחבר אליהם ולערך היצירות שהשיקו. אנחנו, הרוכשים הפוטנציאלים, מקבלים תחושה של ודאות ו”הם יודעים מה הם עושים החבר’ה האלה.”
ככל שמפת הדרכים תהיה מפתה יותר “ומבטיחה” יותר לצד נועזת וחדשנית, כך גדל הסיכוי להייפ סביבה. לדוגמא: חיבור למטאוורס, השקת משחק בו תוכל לשחק עם הפריט שרכשת ולהרוויח טוקנים, מסיבות סגורות לקהילה, מתנות ועוד ועוד…
כמובן שכל שלב במפת הדרכים שאכן יוצא לפועל, מחזק מאוד את הפרויקט וכל מי שכבר רכש פריט מהקולקציה, יוכל ככל הנראה למכור אותו בסכום גבוה בהרבה מסכום הרכישה. המנייה למעשה – מתחילה להניב.

מה זה whitelist ואיך נכנסים אליה?

אם שוטטתם בקבוצות פייסבוק של NFT, ודאי ראיתם לא מעט את צמד המילים whitelist או בקיצורו WL.
ובכן, מדובר באפשרות של הרשמה מוקדמת למכירה הראשונית של פרויקט מסוים (המכירה הראשונית מכונה בשם MINT) וזה לא כל כך פשוט להיכנס אליה. לרוב מדובר ברשימה של אנשים שמאמינים בפרויקט עוד לפני שיצא לאור וחושבים שיש בו הרבה פוטנציאל וערך עתידי (או לטווח הקצר המכונה – פליפ, וגם על זה נרחיב בהמשך).
ברגע שנכנסתם ל-WL של פרויקט שאתם מאמינים בו, תוכלו לקבל את הזכות לרכוש את היצירות במחיר מוזל וראשוני. קחו לדוגמא את פרויקט הקופות הידוע – רוכשים שקיבלו את הזכות ראשונים ליצירה ב- 300$, מכרו אותה לאחר מכן באלפי ועשרות אלפי דולרים.
אז איך נכנסים לרשימות האקסקלוסיביות האלו? תלוי ביוצרים.
יש כאלו שעושים הגרלות, יש כאלו שנותנים משימות (אם יגיעו דרככם 10 חברים לשרת הדיסקורד שגם ישתפו את הפרויקט כלפי חוץ – תיכנסו לרשימה) ויש כאלו שפשוט מזמינים רק את החברים הקרובים להשקה המוקדמת.
כדי לדעת אם שווה להתאמץ על מנת להיכנס לרשימה המוקדמת, צריך לחקור, לתשאל חברי קהילה, לעקוב אחר התפתחויות מצד היוצרים ולנסות לזהות עבודה של בוטים ופייקים ברשתות, אבל בעיקר בעיקר – צריך ניסיון מהשטח.

מתכננים פרויקט NFT משלכם וצריכים עזרה בלהקים אותו? יש לכם פרויקט מהמם ועכשיו רק צריך לשווק אותו לעולם?
דברו איתנו

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

מונחים שחייבים להכיר בעול ה- NFT

מפת דרכים (Roadmap)

לכל פרויקט NFT רצוי שתהיה מפת דרכים (לפחות פרויקטים המתיימרים להראות רצינות ורצון לייצר קהילה אמיתית).


מפת הדרכים היא למעשה מעין חזון, הצגה של השלבים בחיי הפרויקט מצד המפתחים. יש במפה הזו אבני דרך המציינים מה קורה בכל אחת מהן. ברגע שיוצרי הפרויקט מציגים מראש את הדרך שלהם, קל יותר להאמין
להם, להתחבר אליהם ולערך היצירות שהשיקו. אנחנו, הרוכשים הפוטנציאלים, מקבלים תחושה של ודאות ו''הם יודעים מה הם עושים החבר'ה האלה.''


ככל שמפת הדרכים תהיה מפתה יותר ''ומבטיחה'' יותר לצד נועזת וחדשנית, כך גדל הסיכוי להייפ סביבה.
לדוגמא: חיבור למטאוורס, השקת משחק בו תוכל לשחק עם הפריט שרכשת ולהרוויח טוקנים, מסיבות סגורות לקהילה, מתנות ועוד ועוד...


כמובן שכל שלב במפת הדרכים שאכן יוצא לפועל, מחזק מאוד את הפרויקט וכל מי שכבר רכש פריט מהקולקציה, יוכל ככל הנראה למכור אותו בסכום גבוה בהרבה מסכום הרכישה.
המנייה למעשה - מתחילה להניב.

מה זה whitelist ואיך נכנסים אליה?

אם שוטטתם בקבוצות פייסבוק של NFT, ודאי ראיתם לא מעט את צמד המילים whitelist או בקיצורו WL.


ובכן, מדובר באפשרות של הרשמה מוקדמת למכירה הראשונית של פרויקט מסוים (המכירה הראשונית מכונה בשם MINT) וזה לא כל כך פשוט להיכנס אליה.
לרוב מדובר ברשימה של אנשים שמאמינים בפרויקט עוד לפני שיצא לאור וחושבים שיש בו הרבה פוטנציאל וערך עתידי (או לטווח הקצר המכונה - פליפ, וגם על זה נרחיב בהמשך).


ברגע שנכנסתם ל-WL של פרויקט שאתם מאמינים בו, תוכלו לקבל את הזכות לרכוש את היצירות במחיר מוזל וראשוני. קחו לדוגמא את פרויקט הקופות הידוע - רוכשים שקיבלו את הזכות ראשונים ליצירה ב- 300$, מכרו אותה לאחר מכן באלפי ועשרות אלפי דולרים.


אז איך נכנסים לרשימות האקסקלוסיביות האלו? תלוי ביוצרים.


יש כאלו שעושים הגרלות, יש כאלו שנותנים משימות (אם יגיעו דרככם 10 חברים לשרת הדיסקורד שגם ישתפו את הפרויקט כלפי חוץ - תיכנסו לרשימה) ויש כאלו שפשוט מזמינים רק את החברים הקרובים להשקה המוקדמת.


כדי לדעת אם שווה להתאמץ על מנת להיכנס לרשימה המוקדמת, צריך לחקור, לתשאל חברי קהילה, לעקוב אחר התפתחויות מצד היוצרים ולנסות לזהות עבודה של בוטים ופייקים ברשתות, אבל בעיקר בעיקר - צריך ניסיון מהשטח.

מתכננים פרויקט NFT משלכם וצריכים עזרה בלהקים אותו? יש לכם פרויקט מהמם ועכשיו רק צריך לשווק אותו לעולם?

דברו איתנו

עולם הדיגיטל משתנה בקצב מטורף – האם הארגון שלכם מוכן לעידן החדש?

Backstage by Kanibal מזמין אתכם למגוון קורסים דיגיטליים שיקחו אתכם הכי קדימה שאפשר.

,
Contact
Contact
רוצים לדבר?