ווב אנליסט – המעבר מקמפיינים טובים לקמפיינים מצוינים

March 5, 2019
Posted in Digital
March 5, 2019 admin2019

Bla Bla

יש לכם צוות תוכן מדהים? קופירייטר יוניקורן? הוספתם גם איש PPC תותח?

מצבכם טוב, כנראה שגם הלקוחות מרוצים, אבל מערכת היחסים שלכם יכולה להיות טובה יותר, אפילו מצוינת.

כולם הרי מדברים על ביג דאטא. על טראפיק ענק של נתונים, ניתוחים, הצלבות, סגמנטציה וכל אלו הם בהחלט לא באזז וורדס אלא תהליכים אמיתיים המבוססים על צרכים אמיתיים של פרסונלזיציה, מתן ערך ורלוונטיות מצד הצרכן והתייעלות ושיפור ROI מצד הארגון.

אבל לא כל ארגון יכול להרשות לעצמו מערכות BI של ביג דאטא מתקדמות שיוטמעו בתוכו והאמת שרוב הארגונים גם לא צריכים. מדובר בכאלו המוצפים בכמויות אדירות של מידע מהמון גורמים בכל מני פלטפורמות: מערכות CRM, מצלמות אבטחה, מכשירי GPS, חיישני וכו’…

אז מה כן הלקוח שלכם חייב שיהיה לו ומה אתם כמשרד פרסום חייבים שיהיה לכם בארסנל השירותים?

 ווב אנליסט

עד לפני כמה שנים רוב משרדי הדיגיטל ראו ב”יצור” הזה כמשהו שלא משיק לעבודתם. איש מקצוע שממש לא סביר שיהיה חלק מהעסק שלהם. הוא לא מייצר תוכן והוא לא עושה מדיה, לכן הוא כנראה שייך לקידום אורגני או חיה דומה/שונה אחרת.

ההיפך הוא בדיוק הנכון!

 צד לקוח

כל עסק שיש לו אתר המכיל תוכן או על אחת כמה וכמה מכיל מכירות, חייב להטמיע בו גוגל אנליטיקס. הכלי החינמי הזה שגוגל מציעה לכולנו, הוא המפתח להבנת התנהגות צרכנים והמפתח הכי גדול להתייעלות של הפעילות הפרסומית ותקציב השיווק הדיגיטלי המושקע. אם אתם לקוח שקורא את המאמר הזה, אתם חייבים לדרוש הטמעה ולאחר מכן התייחסות רציפה לנתונים.

 משרדי דיגיטל – כאן טמון סוד ההצלחה שלכם בקמפיינים

קחו את כל הקמפיינים שאתם מריצים: גוגל, פייסבוק, אאוטבריין, דיספליי. עכשיו תסתכלו על הדוחות שהוצאתם (ללא ניתוח אנליטיקס) ללקוחות במסגרת אותם קמפיינים.

הם ל-א גמורים, סביר גם שלא נכונים.

הסבר:

נניח והלקוח שלכם מוכר חבילות תיירות לגן העדן היווני קרפאטוס.

המלצתם לו על קמפיין גוגל חיפוש, גוגל תוכן, פייסבוק ואאוטבריין לקידום 3 מאמרי תוכן מעמיקים על האי והאפשרויות הגלומות בו.

הקמפיין רץ חודש וראיתם שניכם שרוב ההמרות מגיעות מקמפיין גוגל חיפוש. עד כאן הכל הגיוני.

מכיוון שהתקציב מצומצם יחסית, החלטתם יחד כי עדיף להסית את התקציב שנותר מיתר המדיה לפלטפורמה הממירה ביותר, כאמור גוגל.

כך מתנהלים אלפי קמפיינים, מאות דוחות, עשרות תקציבים.

יכול מאוד להיות שהקמפיין עבד טוב מאוד, אבל הוא יכול היה לעבוד מצוין.

כאן נכנס הווב אנליסט.

המידע שמגיע מהפיקסלים השונים ששתלתם בדפי התודה למיניהם מעניק לכם חיווי שאומר לכם – מאיזה כלי הגיעו ההמרות.

המידע שיגיע מגוגל אנליטיקס יאמר לכם – למה דווקא מהכלי הזה?

הלמה הזה עשוי להשפיע באופן ישיר ושונה ממה שחשבתם על כל המשך הקמפיין, כיוון שיכול להיות שתגלו שכמעט כל מי שהשאיר ליד או קנה דרך גוגל חיפוש, נכנס לפני כן לאותה חבילה דרך פייסבוק, זאת לאחר שגם קרא את הכתבה שלכם באמצעות המלצת תוכן של אאוטבריין.

אז גוגל הוא הכלי הממיר, אבל הוא ממש לא היחיד שהשתתף בתהליך ההמרה, ולכן אם תסגרו את הערוצים האחרים שתמכו בו (כי הסתמכתם רק על דוחות המרה), סיכוי טוב שאתם פוגעים בהמשך הצלחת הקמפיין.

לכידה

הווב אנליסט יודע לשרטט את התהליך שעובר הגולש באתר עד לרגע הרכישה ומכאן להמליץ על המדיה בה צריך להתמקד. יותר מכך, הוא גם יוכל לומר לכם מה הגולש עושה כשהוא כבר מגיע לאתר, כמה זמן הוא שוהה בו ובאיזה דפים להתמקד. כנגזרת, מחלקת התוכן והקריאיטיב ידעו על איזה מסרים לשים דגש ומה כדאי לשים בפרונט. וזה רק על קצה הכפית. יש עשרות נתונים ודוחות אותם ניתן לייצר באנליטיקס.

2

לסיכום, עבודה עם ביג דאטא יכולה להתחיל בסמול.

משרדי דיגיטל, גם הקטנים ביותר, חייבים ללמד מישהו מבפנים או לשכור את שירותיו של ספק חיצוני בכל הנוגע לווב אנליטיקס.

הלקוחות – הם יתחילו לקבל תובנות אמתיות של התנהגות הצרכנים שלהם ויבינו את המשמעות והחשיבות של ערוצי מדיה שאולי לא ממירים בעצמם, אבל מעניקים תרומה משמעותית לתהליך השכנוע וההחלטה של הגולשים.

*טיפ – לפני שאתם מתחילים, צפו בסרטון הזה שגוגל הכינה על תהליך ההמרה שהגולש עובר. הוא מסביר מצוין את הבעיה בקמפיין ללא שימוש באנליטיקס

,

Comment (1)

Leave a Reply to Alon Test Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Contact

Let’s meet

CALL: 03-6322242

Contact